سوله ورزشگاهی ومعرفی بهترین سوله ساز ورزشی
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

سوله یکی از سازه های بسیار کاربردی است که برای انواع فعالیت های صنعتی ،تولیدی و ورزشی می توان از آن استفاده نمود.با ساخت سوله ورزشی به راحتی می توان فضای بزرگی همانند سالن های ورزشی بزرگ و ورزشگاه های با ظرفیت بالارا با قیمت مقرون به صرفه ای برای فعالیت های ورزشی ایجاد نمایید. ساخت این سازه می بایست به شرکت و افراد متخصص در این زمینه سپرده شود تا از پرداخت هزینه های سنگین و ساخت نا ایمن سوله ورزشی جلوگیری شود.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا سوله ورزشی را به شما معرفی کرده و شما را با بهترین سوله ساز ورزشی آشنا نماییم.


 سوله ورزشی چیست؟

سوله ورزشی مکانی بزرگ،استاندارد و مناسب برای انجام فعالیت های ورزشی،مسابقات و ... که نیازمند فضای سربسته هستند می باشد. بسته به نوع کاربریشان با ابعادی مشخص و استاندارد طراحی و اجرا شده و در اختیار کارفرما قرار می گیرد.


 مزایای سوله ورزشی نسبت به دیگر سازه ها

برای ساخت سوله ورزشی هزینه کمتری را نسبت به ساخت ساختمان های بتنی پرداخت کرده و ابعاد بزرگ این سازه فضای وسیعی را برای انجام فعالیت های ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار می دهد.همچنین پایین بودن وزن این سازه ،استحکام و ایمنی بالا و ... از سایر مزیت های ساخت سوله ورزشی به شمار رفته و در مواقع بروز بلایای طبیعی و زمانی که کمبود جا برای اسکان و پذیرش بیماران بیمارستانی داریم می توان از سوله ورزشی به عنوان پناهگاه و اقامتگاه استفاده نماییم.همچنین در کنار افزایش پیدا کردن قیمت زمین به صورت هم زمان شما می توانید درآمد روزانه عالی را از محل خدمات انجام شده در این سازه کسب نموده و سرمایه گذاری پرسودی داشته باشید.همچنین پایین بودن زمان تحویل پروژه و صرفه جویی در وقت و هزینه ها ساخت سوله های خرپایی  به عنوان سوله ورزشی را برای کاربری هایی چون سالن های چند منظوره استخر ها و سالن های بدن سازی به گزینه مناسبی تبدیل نموده است.


 ویژگی های یک سوله ورزشی استاندارد

1.مقاوم در برابر تغییرات شرایط جوی و وزش باد و بارش برف و باران

2.سبک بودن وزن سوله های ورزشی ساخته شده به صورت خرپایی نسبت به سوله های تیر ورقی

3.قابلیت طراحی و اجرای شکل ظاهری سوله ورزشی مطابق با سلیقه کارفرما

4.امکان ساخت سوله های ورزشی با دهانه ی بزرگ و بدون ستون میانی با استفاده از سازه خرپایی و ارائه دفترچه محاسبات سوله


 بهترین روش ساخت سوله ورزشی

بهترین روش ساخت سوله ورزشی به علت نیاز به استحکام و ایمنی بیشتر روش خرپایی می باشد .ساخت سوله های ورزشی به دلیل ابعاد بالای دهانه آن ها به روش خرپایی  به علت کاهش میزان فولاد مصرفی از  لحاظ هزینه برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. ساخت سوله به روش خرپایی به دلیل استفاده بهینه و روش طراحی خاص این سوله ها باعث کاهش قیمت آن ها دربرابرساخت سوله به حالت تیر ورقی می شود.همچنین در روش خرپایی سوله ها را می توان  با دهانه های بزرگ بدون ستون میانی ساخت که این موضوع می تواند فضایی ایده آل برای انجام ورزش هایی چون فوتسال و ... در اختیار ورزشکاران قرار دهد.


 مراحل ساخت سوله ورزشی

  1. تعیین نوع کاربری سوله
  2. تعیین ابعاد و ارتفاع با توجه به کاربری سوله ورزشی(برای ورزش تنیس ارتفاع سوله بلند باشد)
  3. انتخاب زمین برای اجرای سازه
  4. ایده پردازی برای طراحی فضاهای داخلی با توجه به نیاز مشتری
  5. مشخص نمودن جزئیاتی همانند محل قرارگیری سیستم های تهویه و یا سیستم های گرمایش و سرمایش
  6. طراحی اتودهای اولیه توسط مهندسین و تیم های مجرب سازه نگار سینا
  7. تهیه مصالح و متریال اولیه
  8. آماده سازی زمین و شروع عملیات اجرایی

 هزینه ساخت سوله ورزشی چگونه تعیین و محاسبه می شود؟

قیمت ساخت سالن ورزشی به فاکتورهای متعددی وابسته بوده و هزینه ساخت سوله ورزشی بر اساس پارامترهای زیر تعیین می شود:


1.مساحت سوله

هرچه مساحت سوله وسیع تر باشد میزان مصرف مصالح بیشتر بوده و با استفاده از مصالح ومتریال با کیفیت قیمت ساخت سوله نیز افزایش خواهد یافت. باتوجه به این که قیمت فولاد و سایر مصالح، روزانه در حال تغییر و نوسان است برای استعلام قیمت روز ساخت سوله ورزشی با بخش بازرگانی و فروش سوله سازی سازه نگار سینا تماس بگیرید.


 2.ارتفاع سوله

با توجه به بلند بودن ارتفاع و بزرگ بودن دهانه سوله ورزشی ابعاد و اندازه این آیتم نیز در تعیین هزینه نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

3.نوع اسکلت و متریال مصرفی

نوع اسکلت و متریال مصرفی فاکتور موثر دیگری در تعیین بهای تمام شده سوله ورزشی به شمار می رود.در صورت استفاده از متریال و مصالح با کیفیت و درجه یک بالطبع هزینه ساخت سازه نیز افزایش خواهد یافت.


 سازه نگار سینا بهترین سوله ساز ورزشی

باتوجه به این که فرایند عملیاتی حساس و پر هزینه است .شما کارفرمای محترم برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها و همچنین جلوگیری از تحمل ضرر و زیان مالی ،برای اجرای سازه مد نظر خود به خدمات یک تیم متخصص حرفه ای و با تجربه بالا نیاز دارید. گروه صنعتی سازه نگار سینا، در سال 1388 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و امروز پس از گذشت دو دهه از شروع فعالیت خود و با دارا بودن نیروی انسانی متخصص و با تجربه، خدمات بی نظیری همانند طراحی ، ساخت، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات سنگین صنعتی علی الخصوص سازه های صنعتی و ساختمانی را به صنایع و شرکت های مختلفی در ایران و سایر کشورها ارائه نموده و آماده عقد قرارداد در زمینه ی مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای انواع سوله های سبک و سنگین و استراکچر فلزی همچنین ساخت سوله ورزشگاهی وسوله ارزان در تمام نقاط مختلف کشور می باشد. جهت مشاوره و خرید سوله مقرون به صرفه با شرکت سازه نگار سینا تماس بگیرید. کارشناسان فنی گروه صنعتی سازه نگار سینا با ارائه مشاوره‌های تخصصی، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه ساخت سوله ورزشی ارزان می باشند.


 نتیجه‌گیری‌

سوله ورزشی یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین سازه ها بوده و علاوه بر انجام تمرینات ورزشی در آن ،این فضا می تواند مکان مناسبی برای برگزاری رویدادها نیز در نظر گرفته شود .ساخت این سوله نیازمند طراحی بسیار دقیق تر و موشکافانه است بنابراین فرایند طراحی و اجرای آن را به شرکتی مطمئن و با تجربه بسپارید . شرکت صنعتی سازه نگار سینا، یکی از بهترین و با تجربه ترین سازندگان سوله ورزشی است که طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فلزی صنعتی و ساختمانی با کیفیت را در رزومه کاری خود دارد. این شرکت از نیروهای متخصص و کارآمد بهره مند بوده و با تکیه بر دانش روز مهندسان خود سازه هایی مدرن و مطابق استانداردهای جهانی را تولید کرده و در همین راستا، پروژه های معتبر و عظیمی را در کشور به اجرا درآورد.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد ساخت انواع سازه های فولادی با کارشناسان سازه نگار سینا در ارتباط باشید.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: